Przyjmowanie i załatwianie spraw

Kancelaria szkoły przyjmuje pisma, wnioski i podania interesantów w godzinach pracy.

Korespondencję można dostarczyć osobiście, drogą pocztową oraz drogą elektroniczną.

Kodeks postępowania administracyjnego przewiduje przeprowadzanie przez Ośrodek analizy przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków. Przedstawiona informacja obrazuje wpływ, problematykę i sposób rozpatrywania skarg i wniosków kierowanych przez obywateli do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Dębnie im. M. Jobka.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą
(art. 63 Konstytucji RP).
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
Skargi i wnioski przyjmowane są przez Dyrektora w każdy wtorek w godzinach od 8:00 do 14:00 w dni robocze.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WAŻNE:
Skargi i wnioski zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z §8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpatrzenia. Ponadto w myśl art. 239 §1 KPA w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Dębnie im. M. Jobka odbywa się w zgodzie z przepisami:
- Działu VIII KPA,
- rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
- przepisów wewnętrznych.

Skarga może dotyczyć w szczególności naruszenia praw w zakresie:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Dębnie im. M. Jobka;
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez Ośrodek;
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Ośrodka.

Wniosek może dotyczyć m.in.:
- spraw ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania Ośrodka,
- wzmocnienia praworządności,
- zapobiegania nadużyciom,
- lepszego zaspakajania potrzeb ludności

Pismo w sprawie skargi powinno zawierać następujące informacje:
- dane skarżącego (imię, nazwisko, adres),
- dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy,
- precyzyjny opis zdarzenia,
- w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego
upoważnienia.

Osoby odpowiedzialne

Autor: Jolanta Gaweł
Odpowiada: Jolanta Gaweł
Wytworzył: Jolanta Gaweł
Data ostatniej zmiany: 2023-03-03 13:11:32